Friday 1 June 2012

~sentap_menyentap doeeee~

         
      haloo halooo haloooo !!! huhuhuhu ! assalamualaikum n evning sume ! k2 , keletihan mule meraja di hati lahh tatkala ni kannn .. aku start buhsan dahhhh ... ble aku bohsan takde mnde la nk aku nk ushar melaenkan mnatang ksygn aku ni , EN. LAPTOP ... btw aku bru blik dr TESCO, kat KB ni ... yeahh3, i'm at Kelantan lg right noww .. isnin nti start attach blik... aku sebenanye ngahh di lande OMBAK TSUNAMI skg ni... sriously aku nga berapi ats bbrape sbb.. yelahh ! ko byangkan la aku kne smashh ngn org tue mne ntahh ... kisah die t'jd bgini ... jeng jeng jeng jeng .....


suatu hari di PKD B*****....
10.45 a.m.

zira (bkn nme sbena) : weihh , jom bekpes kat kdai dpn tu...
ard , echa , mieja (bkn nme sbena) : jom lahh . lgpom sek2 yo da blik da .


di kdai minom


ard (bkn nme sbna) : weihh echa, mieja , ko nak g mne ? 
echa : g kdai tu jap bli roti


sementara tggu echa n mieja , tibe2.....

pakcik F : hei3 , nak tnye cket ni , hok alohh pyah sgt nak tnye . tnye je pomm


lalu , ard pon menolehh ke blkg lantas t'senyum kt org tue kurang manner t'sebot (hei die panggil aku?? biadab)

ard : ye , nak tnye gapo ye ?
pakcik F : ni kamu dpat jadi ** ni gi mano ? gne CABLE ke ?
zira : dop aihh en, kami pegi interviu bese2 je.. pahtuuu kami dpt surat tros dipanggil
pakcik F : sy ni dah 10 kli interviu tak dpt2 lg kijo.. tu lah ingt gne cable ke


tibe2 , echa n mieja dtg (bru blik dr keda).. kami dok lekk2 jap smbil mamam..


pakcik F : ni uniform ** ke ?? HUDUHLAA.. bakponyo huduhh sgt... sruh bos mu tuka la bju ni....


kami b'empat senyum jahhh.... ade lagi ayat thap saket ati kami dnga lg , but kami blahh gtu jahh... actually dlm hati aku dah nak smack2 down je pakcik ni.... die yg bongokkssss sgt interviu 10 kli tak dpt kijo , nk salahkan bju uniform kitorg plop... PAKCIK, kalau dah jeless tu , iyekan aje... tak perlu lahh ghoyak supo oghe takdok iman... REZEKI kami dah dpt pekerjaan ni... TAK KISAHLAH KAMI WANITA ke ape ke... bekerja dgn ikhlas.... Innamala'malu binniyyat~ mulakan sesuatu amal dgn niat.... klau niat kite nk perbaiki khidupan kite, insyaAllah Allah makbulkan... but , kalau dh niat tak baik dgn mngatekan "keje ** ni senang kann, dlm kementerian kesihatan ni, kijo ni la pling goyang kaki pomm.." ape maksud sbenanye tu ?? nak goyang kaki lahh kann ?? sbb tu interviu lapan juta kali pom tak lpas2 jgn salahkan kami yg dah jjakkan sblh kaki dlm profesion nihh.. ni jiwe kami , kutoklahh terok mane pon , ini yg kami pilihh.. kami tak b'gesel2 carik jate smte2 nk duit... ni life kami sbgai bkal Inspektor Kesihatan... PAKCIK , ANDA TIDAK LAYAK MENGUTUK KAMI ..... Sekiannnn , 
~machinefogging~ 


aku rse org pkai uniform la yg pling smart. ke salah ??
   

No comments:

Post a Comment