Tuesday 12 June 2012

~KeSihatan bermula Dari Anda !~

          Assalamualaikum n sawaddikap everyone !

ini hulk, bagi sesape yg tak knal lagi
okay guysss ! for entri kali ni aku nak cite pasal kesihatan ... asal gamba hulk kat atas ni ? ape kne mngene hulk dengan kesihatan ?? yeahh , ape yang korang pikir tu sume salah .. hahahahah ! hulk ni aku juz jadikan sbgai model tak berbayar aku ntok dijadikan model orang tgh marah ... serious siott menyampah aku tgok muke beliau ... ade rse macam nak giling ngn batu giling cili je ... Actually, aku nak story sal 'KESIHATAN'... yeahhh ! memandangkan aku berada dalam Kementerian Kesihatan so, tak bermaksud aku sihat ... juz aku nak berkongsi sumthing yang easy jakk ... yang korang sndri maybe dah tau @ tak tau @ saje tak ambik tau @ buat-buat tau n bersamaan dengan tahu-tahu yang di jual kat pasar tu (tu tauhu daaaaa) .... aku malas nak ambik tau .. haaaa, k .. skang kite cite pasal perasaan yang boleh menjerumuskan kita ke dalam masalah kesihatan ... check it out babe !

  1. dlam jangke masa 5 minutes korang marah, korang akan mengalami 6 JAM berada dalam depression . so, tak berbaloi la kalau nak marah ntok dpt tension selama 6 jam kan . sangat2 tak berbaloi .
  2. yeahhh , part ni aku suke tekankan di mana apabila kita MENYIMPAN DENDAM, secara tak langsung imun tubuh badan kita akan mati pelan-pelan . tapi ni macam tipu je . sebab, aku tengok orang yang jahat-jahat tu tak mati pom . yelahh, sbb die jadi jahat pon maybe coz die ade gak dendam ngn orang or keadaan skliling yang menekan ye tak ?? takkanla die tibe2 bermurah hati nak berdendam . "sile lah, aku dendam ngn kau ni" .. kemon la bebb . nonsense seyhh !
  3. STRESS . yeahhh . sume orang mengalami masalh ni . ble kite stress secara tak langsung kdar kolesterol makin meningkat, blood pressure, maslah jantung, rheumatik, arthritis, stroke kemaen riang lagi nak smpai betol2 hujung kpale . jd, kurangkanla merasa diri anda stress. Btw, lupe lak aku nak cite, ble kite stress, sistem pencernaan kite akan t'ganggu ! aku tak dpat bnde lain aku boleh terima lagi, tapi, kalau tak dapat mengeluarkan 'emas' tu . perghhhhh ! tersekse siot ! rse sebu perot . Especially law dok ostel, pagi2 berebot jamban peberet ngn orang lain . n klau dapat msok dulu, siap wat muke puas dpn budak2 yang beratur dpn jamban tuh . perghh ! nikmat syiot !
  4. MUDAH TOUCHING, yeyehhh ! lg satu nape aku suke nk post entri ni adela ni ! aku nak umumkan, kepada sesape yang SANGAT pantas untuk MENACINGKAN DIRI anda, berkemungkinan besaq korg akn mengalami masalah insomnia . Ha, tacing lagi ! You, ingat ni .. tak payah tacing2 sangat okeyy ?? patotlah tak lehh tido malam .. kacau orang yang tak insomnia ni tdo plakk .. hahahaha ! okehh, ntok korang2 . jgn mudah tacing .
  5. satu lagi ni ha, law kite in KEBINGUNGAN pon bleh menyebabkan gangguan tulang kat bahagian bawahh . hhaa ! scary bukan ?? 
  6. bg para penakot sedunia (termasok aku) jgnla korang takot lagi dahh . coz mnde ni pon boleh mnyebabkan korang mudah terkena penyakit GINJAL . apakah ginjal ? google search lahh eq ??
  7. ni plak BAD NEWS ntok insan-insan yang selalu berada dalam kesedihan n mempunyai rasa rendah diri yang tahap ape ntah, korang berpotensi ntok kne penyakit Leukimia . yeahh . yg saket penyakit kanser darah putih tu . tapi tak sure sejaoh mnela . jangan korang ttibe menggelabah sotong jd orang gile wat2 ceria plak . kalau ngn aku makan kaki jawabnye orang tu tetibe berubah secara drastik cmtu . bayangla tetiba je orang paling silent lam klas korang wat perangai cam babun lpas wat show . mau tak terkezzzzut korang ?? but bagoslah cmtu kann . org keliling kite bhgie, kite pon bahagia . tadaaaa
oleh itu, u olls sume mestilah mengambil langkah berjaga-jaga dengan menitik beratkan perasaan korang START SIKALANG ! tak payah sedih-sedih sangat lah pakwe tinggalkan (demm ! aku terasa seyhh !) . tak kemana pon beliau tuu ... silap hari bulan ade orang melutut balik kat korang . time tu korang said cmni taw, aku ajar " NO , NO , NO , NO !" smbil korang tunjuk jari telunjuk korang kat bliau . *ard kejam

btw, article yang aku dapat kat atas tu berasas taw . ape korang hengat aku tak suke membace ke . meme la aku bace Komik Lawak Kampus Echa tu, but bahan ilmiah pon aku bace taw .

sumber di petik dari BERNAMA . HAHAHA ! bukanla Dari :
Buku "The Healing and Discovering the Power of the Water" by Dr. Masaru Emoto

~machinefogging~

lihatlah dunia di luar sana utk KETENANGAN DI HATI !


No comments:

Post a Comment