Sunday 29 July 2012

~kisah hati part 1~



if the road ahead is not so easy,
our love will lead the way for us,
like a guiding star,
i'll be there for you if you should need me,
you don't have to change a thing,
i love you just the way you are, 
so come with me and share the view,
i'll help you see forever too,
hold me now, touch me now,
i don't want to live without you, dear nsh . . .


MQA : "awak tak perlu ubah diri awak untuk orang lain, saya sayangkan awak seperti saya sayangkan hidup dan masa depan saya".... 

NSH : "awak tipu ! awak tu suke-suke je kutuk saya tak cun bagai semua. Awak hengat awak hengsom sangat ke ??"

MQA : "sebab saya hengsom lah awak sayang kat saya kan ?? walaupun saya tak botak and tak brape nak buncet cam skandal awak yang kat kolej tu".... hehehe

NSH : "arghhh ! saket jiwe cakap ngn awak ni, bengong ! benci awak ! awak selalu kutuk saya, awak cakap saya tak cantiklah, tak comel mane pon, gendut sume, awak ingat saya takde hati and prasaan ke ?? saya boleh lagi hidup kalau orang lain kutuk saya but saya tak boleh kalau awak kutuk saya ! sakit hati tau tak !!!"

MQA : "kenapa orang lain kutuk boleh, saya kutuk tak boleh ? cube bagitau cket ape bezenye?"

NSH : "sebab awak orang yang saya sayang, untuk selamanya.. saya boleh berpaut  semangat saya pada awak bila ada orang lain kutuk saya... tapi, kalau awak kutuk saya, kat sapa saya nak pergi? awak tak sayang kat saya sebab tu awak kutuk saya camtu .. pergilah... kat orang lagi cantik dari saya ni..."

MQA : "awak.... Allah S.W.T Maha Mendengar segala kata-kata hamba-Nya... kalau saya kutuk awak, awak merayulah pada Allah untuk kuatkan hati awak tu... saya cuma manusia biasa awak... lagi-lagi saya ni memang mulut longkang bak kata awak kan ?? mulut longkang ni lah sebenarnya yang sangat2 menyayangi awak... nak tau kenapa?

NSH : "dah kutuk orang nak sayang amendenye..."

MQA : "you're too childish lah sayang.. awak dengar ni, kutuk tak semestinya saya tak sayangkan awak... awak imagine k, when satu hubungan tu dihiasi dengan kata-kata manis without teguran mahupun kutukan tu awak ingat bahagia memanjang ? syukur Alhamdulillah kalau panjang, kalau tak ? Masa bercinta ni banyak cabaran yang awak kena tau.. saya sangat-sangat berniat untuk menjadikan awak suri dalam hidup saya... saya mengaku, saya sangat jarang nak berjiwang bagai sume dengan awak, sebab saya tak nak awak bosan lepas kita dah diijab kabul nanti"

NSH : "tapi, awak selalu sangat carik pasal ngan saya !"

MQA : "awak kena tau satu perkara pasal lelaki ni, lelaki sangat-sangat suka m'observe, dan lelaki sangat-sangat suka menyakat... same goes with me... saya suka bila awak marah-marah camtu... comel... orang pompuan tersangat-sangatlah somel time kena sakat... saya kata awak tak cantik bagai tu mmg betul lah pun... "

NSH : "see ! awak buat lagi !"

MQA : "saya tak habis cakap lagi lah cikebum .... awak tak cantik gila bila buat muka tempoyak tu... dengan hingus meleleh bagai... eeuuww ! geli siot !

NSH : "AWAK !!!!!"

MQA : "Hahahahahaha ! kidding sayang.... awak, through ups and downs awak percayalah saya... kata-kata yang keluar dari mulut saya ni bukan fake, it's fact... the fact is saya sangat-sangat cintakan awak for the whole of my life... i had never jumpe perempuan yang boleh merajuk juz for a minute or two cmtu... yang i jmpe sllu berabad-abad lamanya kalau merajuk.. ke semua perempuan IK cmtu ?? kalau sume camtu senang lah nak bermadu camni... hahahhaha !"

NSH : "Over my dead body first ! you ni kannnnn !"

MQA : "awak lah ni.... saya masuk minang, awak kata nanti dulu... orang dah tak sabar nak nikah ni... awak yang bersalah ! hahaha... tak lah, i gurau k sayang?

NSH : "i'm sorry... but, i promise if i dah get ready sungguh, i cakap ngan u k??"

MQA : "okay... sayang...?"

NSH : "yeah?"

MQA : "i'm sorry...."

NSH : " it's okay... janji tak buat lagi?"

MQA : "errrrr.... i tak leh janji... coz u knoe rite my mulut longkang ni?"

NSH : " ermmm... i ingat nak upgrade lah, tak nak panggil mulut longkang.. tak sedap.."

MQA : "so??"

NSH : "i nak panggil, mulut LOJI KUMBAHAN... hahhahahahaha!"

MQA : "hgsdfyi&%&^##&!"


nak kawen ! *gatal kau jemah


         to love someone is NOTHING, to be loved by someone is SOMETHING, to be loved by someone you loved is EXCITING, but to be loved by ALLAH is EVERYTHING.... Allah, i love u for everything .....


~machinefogging~

1 comment: