Sunday 22 July 2012

~KEGAGALAN vs KEJAYAAN~

Assalamualaikum and salam sejahtera :) okehhh ... tajuk entri aku kat atas mention bout 'KEGAGALAN' .. right now aku nak dok stori mori sal kegagalan yang aku alami .... untuk pengetahuan sume, sem 3 ni bagi aku sangat2 lahhh payah ntok aku pham ... sumpahh ! baru masuk nihh, blom pape lg ... serious risau tahap ape ntahh ... nak tau tak, aku dok try focus kat lecterur kt dpn nu haaa ... tu diaaa,, sat ja leka aku dah wat taik mata ! tu lah yg aku katekan 'KEGAGALAN' tu bro !!! tension gileee ngn kemengantukan yang thap ape ntah tuhhh .... lagi2 time perundangan ... sumpahhh ! lecterur aku tu dah dikatekan sehabis baik dh tu mngajar ... ak dok lok lak p tdoq kat blkg tu !! menyampah tol aku ! jadi, aku try la stdy before subject sok nye klas ... yeahhh ! a little bit ade gk la yg aku pham ... dr aku tdoq tros tak pham pape kan ??? FI jgak, yg aku ni sebenanye tersangat lahhh tak suke study awal .... tp for this sem, aku tersangat2 nak berubah ... tak tau nape, but tu lah yg aku nak ... aku tak pasti lah iman aku ni kuat or tak nak face sume ni ... yeahhh , aku akui aku ni agak lambat cket nak pham bnde2 yg berbelit2 nihh .. lg2 ayat law ... nak menangis aku !!! so, acaner nak bagi kite okey ntok face sume bnde nihh ? klau dah tak than sangat cane ??? aku klau tak than mmng siap landing dah kat meje tuuuu .. nota, GOOD BYE ! tau2 je nme aku disebut2 bgon tido tuuu ... yeahhh ! time tu lah aku bangun ngn mke tak bersalahnye ! hahahaha ! depa mmg ske kenekn aku lahhh ! but, mmg dah biase lahhh ngn diorg yang sangat2 'baik' tuhh ! sangat2 sayang ..... tu tak kire lg dok menyakat aku bgai nak rak lg ... oiii laaaa .... kacau aku nak tidooo tol korang ni .... so, conclusion here is, acaner TAKNAK BAGI AKU TIDUR DALAM KELAS ??? anyone ?? tido awal ? dah buat, tak jalan gak, wat preparation awal ?? tak jadi jugaklahh ... degil tol ... sume aku dah try buat, sume tak jalan ... aku nak cbe ubah, but aku takut FAIL ... yeahh yeahhh ... saye pnakot ... kdg2 kite nasihat org senang, but nk wat susahh .... lumrah lah sume tu ... then lagi satu kate2 aku terima dari sumone "bile nak berjaye ni, macam2 boleh jd ... time tu la kite di uji ngn mcm2 ... malas lah, tidoq lahh, buang mase lahh .. sume tu disbbkn KEGAGALAN @ KEJAYAAN yg kite nak pilih ... if awak plih kegagalan, so choose perkataan malas if awak pilih KEJAYAAN, u should choose usehe .. easy right ?? " mmg lahh easy die cakap, sbb die dah lpas study, dah keje bagai,... huhuhuhu .. jadi, SEM 3, awk kenelah bagi chance kat saye ntok mlepasi halangan la ni ... EPID n BIOSTATISTIK, LAW, KEBERSIHAN MAKANAN, TOXICOLOGY, PENILAIAN PERSEKITARAN, KOLAM AND AIR REKREASI, PEST AND VECTOR ... subject yg aku kne pass sem nihh ! bak kate pencak '7 matapelajaran bergabung' ! hahaha ! so, berjaye tak aku menggabungkan sume subject2 ni n memastikan sume ni lam genggaman ??? wait n see ... 1st challenge for me (bet kurangkn BMI tak terkire k sayang ??) ntok sem ni ... well, show it ! adiosss ! 
waiting for this moment !

yeahhh ... aku tau tak lehh nak cmpk2 graduation cap ni cmni kan, but at least aku ade jgak pakai bju konvo tu .. i don't care ! saat yang aku tggu sangat2 ... hope aku dapat before aku tutup mate.... nite :)


~machinefogging~

No comments:

Post a Comment