Saturday 28 July 2012

~BMI~

:)
Assalamualikum n moning korang yg gojess2 tuhh !

              hahahaa :) okehhh, arini aku nak story BMI ! What the h*** BMI ?? coz smlm aku ngn classmates aku kn disuruh untuk ukur BMI .. haa ?? ape ? nak tau BMI aku ?? ishh, takpelaaa ... aku dah kurus nti bru aku gtau dehh ?? muahahaha ... k, kat cni aku nak cite serbe sdikit bout menatang BMI ni, BMI ni cam baru je mule dipemeskan kat kolej aku kot ... sblm ni mne ade ... zaman abg aku kt kolej ni dulu mmg takde lahh kan, sbb tu mmbe2 abg aku tu cm body builder bdan masing2 ... hahahaa ! okeh, Body Mass Index ni adalah satu ukuran untuk mengetahui tahap percentage LEMAK a.k.a fat in badan seseorang tetapi diingatkan satu perkara di mana BMI ni tak boleh digunepakai terhadap insan-insan yang berusia KURANG 18 atau lebih 64 tahun,mengandung dan AHLI SUKAN ... 
              
             Dalam case camni, kalau korang nak tau la kan, aku dulu agaklahh AKTIF dalam sukan FYI .. duluuu ... mase zaman sekolah ... and dulu gak aku salah seorang wakil sekolah ntok game sofbol ... memandangkan zaman kegemilangan sofbol aku dah tak wujud lagi time aku masuk kolej ni, aku pun off dah lahh bersukan ... ade gak game lain yang aku main dulu such as badminton tu sume ... tapi tak sebulu la ... badminton dulu pun wakil sekolah je yang mmpu .... yeahh ! n skang ni aku nak cakap lah kan, kalau tgok aku dulu n aku sekarang ade lah jugak beze die ... dari segi size .. it's totally different nak mamposs ! waaaa ! aku semakin BULAT ... FACT maaa .... dulu berat tak penah la nk sampai 55kg nihhh .. la ni, hamekk kaw skli melambung-lambung cm Mael Lambung die naek ... demm ! bile berbicare psal BMI je aku sengehh ... sbb aku tau BMI aku tu mme tak leh dikategorikan sbgai Miss Universe lahh, BMI aku tu sesuai ntok Body Builder yang macho je .. papehal pon, aku ngah b'usehe ntok mnurunkan berat bdan aku ni .. aku tanak kurus ... juz nak trunkan berat bdan ... sbb aku mmg tak sesuai kurus .. cm org len ... hahaha ... boleh ke buat ?? yeahh ! big question mark ats kpale aku yg sdg menghempap .. bhahha ! berjaye tak aku tunaikan ?? btw, BMI aku la ni ialah 25.9 ! okehh ... sgt b'potensi ntok dikategorikan sbgai OBESITI coming soon ... OMK ! aku tanak .... nak berat bdan yg ideal cm dulu ... seriously, nak turunkan berat badan .. bukan risau pakwe lari, tp risau KKM reject .. hehehe .. coz ble dah tergolong dalam Kementerian Kesihatan Malaysia, secara tak lgsung penjawat-penjawat di bawahnye harus ada BMI yg seimbang ... okehh ?? juz wait n see je lahh ... nak continue bersukan balik, kurangkan mkanan yg berisiko menyebabkn aku cikebum cikebum cmni ... well, dulu lain, sekarang lain, dulu kau melantak banyak mne pun, time training ko kne gak lari padang 10 pusingan n makanan tu jd tenaga bg kau, skang ni, kau melantak cket pon makanan kau tu jd LEMAK yg melekat kat bhgian-bhgian tertentu bdan kau tu sbb sekarang aktiviti FIZIKAL kau dah tak buat ... hmmm ... kat cni bkn takde feel nak g jogging sume, ade ... tp, yang sllu ajak aku jogging bgai sume budak lelaki .. sat g aku lari kat blkg sorang-sorang ...

                 Actually aku nak orang temankan aku joging kat cni .. aritu adelah aku joging sorang-sorang .. bosan punye pasal ... lagipun sbb bdan ni dah lama tak riadah camtu .. btw, thanx sgt lah time orientasi tu dulu ... berlari pe bgai .. dari situ jgaklah aku prasan stamina aku dah cm ape ntah .. lembik ! jemmed ... adoi laa ... aku nak berlari pe bgai sume tu balik .. tak dpat lari base-to-base cm dulu takpelah ... nak gk men lari-lari ... but, seriously kat cni takde org yg boleh aku ajak cmtu .. gile la kalau aku nak g jogging ngn dak-dak laki tu ... nak jogging sorang-sorang takot gile siott kat cni .. kang jmpe En. P kang, hahaha ! naya je aku ... nak tanak aku kne pick up balik stamina aku tu ... dpat ke buat ??? owhh yeah, i'll make sure it ! k, nak kemas bilik n wat exercise di bulan pose ini .. btw, SELAMAT BERPUASA korang :) bye !


rindu zaman ni

rindu nak pose-pose maut cmni . hahah
         
           Aku bersyukur kerana Kau telah mengurniakan tubuh yang sihat bagiku Ya Allah, sesungguhnya, aku akan tetap bersyukur dengan segala-gala yang kau berikan termasuklah tubuhku yang cikebum-cikebum ini . . . :)


~machinefogging~

No comments:

Post a Comment